Wiadomości

<< <  Strona 4 z 6  > >>

Wielka Majówka

Godziny otwarcia Klubu w czasie Majówki:

sobota (29.04) - 8.00 - 18.00
niedziela (30.04) 10.00 - 15.00
poniedziałek (01.05) NIECZYNNE
wtorek (02.05) 6.30 - 22.00
środa (03.05) 10.00 - 15.00

Więcej >

Akceptujemy karty:

Trening Funkcjonalny


Trening funkcjonalny jest to rodzaj treningu wielostanowego, wielopłaszczyznowego i bogatego proprioceptywnie będącego zbiorem powszechnych i użytecznych ćwiczeń mających na celu ułatwienie funkcjonowania w przestrzeni danej jednostce, uwolnienia jej od potencjalnego lub już istniejącego bólu, urazów spowodowanych niewłaściwą postawą ciała oraz niewłaściwym wykonywaniem czynności motorycznych dnia codziennego. Każdy trening funkcjonalny powinien być dostosowany do danej osoby pod względem motoryczności organizmu. Należy również pamiętać o istniejących wadach postawy osoby ćwiczącej i umiejętnie korygować i kompensować istniejące niedoskonałości.
Częstymi przyborami wykorzystywanymi w powyższym treningu są: fitness ball, bosu, trampoliny czy TRX. Odchodzi się od ćwiczeń fizycznych z wykorzystaniem maszyn do treningu siłowego oraz sprzętu aerobowego takiego jak : bieżnia, rowerki , stepery. Można wykorzystywać powyższe sprzęty jedynie jako elementy treningu funkcjonalnego. Główną zaletą treningu funkcjonalnego jest wzmocnienie mięśni oraz nauczenie trzymanie poprawnej sylwetki ciała, poprawnego oddychania oraz skoordynowania ruchów w życiu codziennym. Skutkuje głównie to podniesieniem jakości naszego życia!
Podsumowując, częstotliwość jest zależna głównie od potrzeb i wymagań danej osoby. Polecamy aby tego typu zajęcia odbywały się minimum 2 razy w tygodniu. Taka częstotliwość gwarantuje nie tylko naukę aktów ruchowych, poprawę koordynacji, wytrzymałości mięśniowej, szybkiego reagowania na bodziec zewnętrzny, ale również naukę zakresu podstawy anatomii i fizjologii człowieka.